איזון גלגלים סטטי הוא תהליך הכולל איזון בין הצמיגים והגלגלים של הרכב כשהם נייחים.
מטרת איזון הגלגלים הסטטי היא להבטיח שחלוקת המשקל של מכלול הצמיג והגלגל תהיה אחידה,
כך פועל איזון גלגלים סטטי :
בדיקת גלגלים וצמיגים : טכנאי בודק את הגלגלים והצמיגים לאיתור נזק או אי סדרים הנראים לעין.
הם גם בודקים ניפוח תקין של הצמיגים ובלאי הדריכה.
הרכבה על מכונת איזון : הטכנאי מעלה את מכלול הצמיג והגלגל על מכונת איזון גלגלים סטטית . מכונה זו מורכבת בדרך כלל מציר ומפלס בועות או חיישן אלקטרוני למדידת חוסר איזון.
מיקום ראשוני : הטכנאי ממקם את מכלול הגלגל והצמיגים על הציר של המכונה.
לאחר מכן, המכונה מוגדרת למצב ישר, מה שמאפשר לטכנאי לצפות בכל תנועה או הטיה של
מפלס הבועות או קריאות מהחיישן האלקטרוני.
זיהוי חוסר איזון : בהתבסס על התנועה או ההטיה שנצפו במפלס הבועות או קריאות מהחיישן האלקטרוני,
הטכנאי קובע את הכמות והמיקום של המשקולות הדרושים לאיזון המכלול.
מיקום משקל : הטכנאי מצמיד את המשקולות לנקודות המיועדות על הגלגל כדי לאזן את המכלול.
משקולות אלה הן בדרך כלל משקולות מתכת קטנות או דביקות המונחות על השפה במקומות ספציפיים
כדי לאזן כל נקודות כבדות.
אימות : לאחר חיבור המשקולות, הטכנאי בודק מחדש את האיזון על ידי התבוננות במפלס הבועות
או בקריאות מהחיישן האלקטרוני.
אם נותר חוסר איזון, ההתאמות מתבצעות על ידי הוספה או הסרה של משקולות עד להשגת האיזון הרצוי.
הרכבת הגלגל המאוזן : לאחר שהגלגל מאוזן כהלכה, הטכנאי מוציא אותו ממכונת האיזון
ומעלה אותו מחדש על הרכב.
איזון גלגלים סטטי עוזר למזער רעידות ולשפר את ביצועי הצמיגים והמתלים.
בעוד שאיזון גלגלים דינמי נחשב מדויק יותר, איזון גלגלים סטטי עדיין יעיל עבור רוב כלי הרכב והוא שימושי במיוחד לאיזון גלגלי פלדה או כאשר לרכב יש יכולות מהירות מוגבלות.
תוך כדי נסיעה או מבחין בלאי לא אחיד בצמיגים.
איזון קבוע כחלק מתחזוקה שוטפת יכול לעזור להבטיח חווית נהיגה חלקה ובטוחה.
בעת הנסיעה כל מה שמפריד בין הרכב לכביש הם הגלגלים.
המשמעות על זה היא שיש עליהם עומס רב וכוחות רבים הפועלים עליהם.
על מנת שהצמיג ימלא את תפקידו בצורה מושלמת משקלו צריך להיות מאוזן.
דמיינו את ציר האמצע לאורכו של הגלגל, כאשר הוא מאוזן המשקל משני צדדיו שווה.
הצמיגים היוצאים מהמפעל הם בעלי משקל שווה בכל צד, אך במהלך השימוש הם יכולים לצאת מאיזון בקלות.
כל חבטה שחוטף הגלגל, כל פנצר שיש בו יכול לשנות במעט את האיזון.
אך אותה הסטייה הקטנה מאוד מורגשת היטב במהירויות גבוהות והיא משפיעה על התנהגות צמיגים ; כאשר יש בו נקודה כבדה יותר פועל עלייה כח גדול יותר וכך הגלגל "נזרק" לצדדים בעת הנסיעה
וזה מה שגורם לכם להרגיש את הרעידות. איזון גלגלים מחיר .
לפני שנדבר על איזון גלגלים מחיר בואו נדגיש מהו המחיר כאשר אתם לא מבצעים
כאשר הגלגלים אינם מאוזנים מדובר בהרבה יותר מרעידות אשר גורמות לאי נוחות.
הרעידות הללו גורמות לשחיקה מואצת של הצמיגים, כמו גם חלקים אחרים ברכב כמו הצירים, המתלים,
בולמי הזעזועים ועוד חלקים נוספים.
כלומר מדובר בנזק שהולך ומצטבר וגורם לבלאי מואץ של הרכב.
ללא ספק מדובר בעלות גבוהה, אך לעומת זאת איזון גלגלים / צמיגים לרכב פרטי עולה לכל היותר 200 שקלים.
ללא ספק עדיף לאזן את הגלגלים ולהימנע מנזק היקפי.
את האיזון יש לבצע לאחר החלפת צמיגים וכמובן במקרים בהם מרגישים רעידות של הרכב.
חשוב להגיד שלאיזון גלגלים ישנו גם היבט בטיחותי. כאשר הגלגלים רועדים נפגעת השליטה שלכם ברכב והדבר מסוכן.
מה ההבדל בין איזון גלגלים דינמי לבין איזון גלגלים סטטי?
אלו הן שתי שיטות לביצוע איזון גלגלים:
איזון גלגלים דינמי – בשיטה זו מוציאים את הגלגלים ממקומם, מלבישים אותם על ציר ובו מאזנים כל גלגל בנפרד. בסיום הפעולה מתקינים אותם מחדש ברכב.
איזון גלגלים סטטי – איזון זה דורש מכונה מיוחדת המאפשרת לבצע את הפעולה כאשר הגלגלים נשארים במקומם.
שתי השיטות דורשות מכונות מיוחדות וצוות המיומן בהפעלתן על מנת להשיג תוצאות מדויקות.
כמו כן הצמיג חייב להיות תקין! את האיזון עצמו משיגים באמצעות משקולות מיוחדות אותן מצמידים לגלגל.
עכשיו שהבנתם איזון גלגלים מה זה ומה חשיבותו, תוכלו להיות מודעים ולהקפיד לבדוק את הנושא על מנת להשיג נסיעה בטוחה,
נעימה וגם לשמור על תקינותו הכללית של הרכב לאורך זמן.
טייר דיל מבצעת איזון גלגלים מקצועי בכל הרשת ישנה אפשרות לעשות איזון גלגלים בתל אביב, איזון גלגלים בנתניה.