לאחר שקיבלתם מידע בסיסי בנוגע לרכישת צמיגים חדשים, חשוב כי תקראו קצת על האופן בו הצמיגים המודרניים בנויים. הדבר חשוב, משום שידע על מבנה הצמיגים יעזור לכם לענות על שאלות בסיסיות וחשובות בנוגע להתקנתם ותחזוקתם, כמו גם לחשיבות שיש ברכישת צמיגים איכותיים לרכב כגון : צמיגי קונטיננטל , צמיגי גודייר , צמיגי מישלין , צמיגי הנקוק
ראשית, חשוב להדגיש כי צמיגים בנויים משלושה חלקים עיקריים: שפה, סוליה ודופן. הצמיגים המודרניים הם, ברוב הגדול של המקרים, צמיגים רדיאליים ונטולי אבוב פנימי. הם נחשבים לסוג הפופולרי ביותר, והם בנויים בצורה של חגורות רוחביות.
צמיגים לרכב מודרניים מורכבים מתערובות סודיות של חומרים רבים. לכל חומר יש תכונות ייחודיות, כמו גם חסרונות ייחודיים. מה שעושה צמיג טוב הוא מבנה מאוזן מבחינת היתרונות והחסרונות של החומרים המרכיבים אותו.
מרכיב עיקרי נוסף בצמיגים הוא הפלדה. הפלדה, חומר קשה, תורמת רבות להתמודדות עם פגעי הדרך השונים, כגון בורות, מסמרים ואבנים. רובדי פלדה מעניקים התנגדות מעולה לתנאי הדרך, ולכן הם מורכבים מתחת לסוליית הצמיג.
צמיגים לרכב עשויים מחומרים רבים ומתרכובות שונות, רובם כמובן סודיים. אך המשותף לכל סוגי הצמיגים, החומרים והתרכובות, הוא שהם מאבדים את תכונותיהם החיוביות לאורך זמן, ובאופן מואץ יותר כתוצאה מתחזוקה שאינה נכונה או מתאימה. תהליך זה מוביל לפגיעה בנוחות ובבטיחות הנסיעה, ולכן חשוב לשמור על תחזוקה שוטפת של צמיגי הרכב, ולהחליפם במידת הצורך.