על אף העיכוב שזה גורם אחרי תדלוק הרכב מומלץ פעם בחודש לעצור בעמדת משאבת האוויר בתחנת הדלק ולבדוק את לחץ האוויר בגלגלים. לא רבים יודעים זאת אך הצמיג יכול לאבד אחוזים נכבדים מהאוויר שבו עוד לפני שתבחין בכך על ידי מבט חיצוני. ולמרות שלא רואים את זה הנזק הנגרם לצמיג בגלל חוסר האוויר יכול להיות משמעותי.
פחות או יותר? בדיוק
בעמדת משאבת האוויר בתחנת דלק תלויה טבלה ובה לחץ האוויר האופטימלי של הגלגל על פי סוג הרכב. גם במידה ולא מצאתם את רכבכם בטבלה, הסתכלו בספר הרכב או במדבקה המודבקת על משקוף דלת הנהג ובדקו את כמות לחץ האוויר המומלצת לרכבכם. הקפידו למלא אוויר בדיוק בלחץ המומלץ. צמיג הרכב הוא לא גלגל ים שככל שהוא יותר מנופח זה יותר טוב, בצמיגי הרכב גם לחץ אוויר עודף עלול להזיק לצמיג.
מתי בודקים לחץ אוויר?
לחץ אוויר צריך להיבדק כשצמיגי הרכב קרים. במידה והצמיגים חמים עלולים להיות עיוותים משמעותיים בתוצאות הבדיקה. על כן אין לבדוק לחץ אוויר לאחר נסיעה ארוכה, אלא גשו בבוקר, לאחר שהרכב נח במשך הלילה אל תחנת דלק הקרובה באזור מגוריכם וכשהמציגים עדיין קרים בדקו את לחץ האוויר ומלאו לפי הצורך. זכרו : לחץ אוויר תקין לא רק חוסך בכסף אלא חוסך גם בתאונות.