צמיגים לטרקטור יש חשיבות גבוהה לרמת האחיזה והחיכוך של הצמיגים המיועדים לטרקטור. החיכוך משתנה בהתאם למשקל ולסוג החומר ממנו עשוי הצמיג. האחיזה של הצמיג נובעת מסוג הבליטות של הצמיג ומהשטח בו אנו עובדים.
כאשר הטרקטור משמש לתעשייה, בדרך כלל תנאי השטח יהיו בכביש ואז יש חשיבות גבוהה לחיכוך, בעוד כאשר הטרקטור משמש לחקלאות יש חשיבות לאחיזה בחול. טרקטורים גדולים במיוחד מגיעים למשקלים גבוהים של מספר טונות, ולכן זקוקים לצמיגים חזקים.
ככל שהטרקטור נוסע מהר יותר, כך הצמיגים שלו צריכים לעמוד בתנאי עומס גדולים יותר. את הצמיגים הקדמיים של הטרקטור מחלקים לפי הסימונים F1,F2,F3. ההבדל בין הסימונים הוא בסוליית המדרס ובצורה של הצמיג. צמיגים אחוריים מחולקים לפי הסימונים R1,R2,R3,R4.
לכל אחד מהצמיגים יש ייעוד שונה ומה שמבדיל ביניהם הוא גובה הצלעות. צמיגי R1 מתאימים בדרך כלל לעבודות עפר רגילות, צמיגי R2 מיועדים לתנאי בוץ ושטח הנוטה להחלקה, צמיגי R3 מתאימים לאזורים חוליים ולדיונות, צמיגי R4 מתאימים לעבודות עפר בתנאים קשים יותר.
לפעמים במהלך הנסיעה אנו מרגישים ברעידות של הרכב, רעידות אשר אינן תואמות את תנאי השטח, כלומר הכביש נראה תקין לחלוטין אך למרות זאת אנו חשים ברעידות. במקרה כזה ישנה סבירות גבוהה שהרכב שלכם צריך איזון גלגלים.
אין צורך להיבהל מדובר בפרוצדורה פשוטה מאוד, אך מצד שני גם אסור לזלזל ויש לטפל בעניין בהקדם. אז בואו נסביר איזון גלגלים מה זה.