מערכות המיגון לרכב בשנים האחרונות נמצאים במרדף אחרי גנבי הרכב ולכן ישנם אמצעי בטיחות רבים שחברות הביטוח מבקשות ממנו.
אימובילייזר (משבת)
האימובילייזר משבית את פעולת המנוע על ידי מניעת מעבר הדלק אליו. התהליך מתבצע ע"י סליל ההצתה או למערכת הדלק, ושומר את מעגל ההפעלה של מערכות אלו מנותק כל עוד לא נוטרלה פעולתו. האימובילייזר מהווה רכיב המובנה על ידי היצרן במכוניות החדשות, וניתן לרכישה ולהתקנה פשוטה וזולה במכוניות מדגמים ישנים.
האימובילייזר כולל משדר הנמצא לרוב על מפתח ההנעה של הרכב, ומכשיר הקולט את אותו המפתח הממוקם במחשב הרכב המחובר למנוע. המשדר שולח אות מוצפן אשר מאותת למחשב לאפשר הזרקת דלק למנוע.
קודנית
הקודנית פאנל מקשים המוצמד לרכב, הדורשת הקשת קוד לפני הכנסת המפתח לסוויטש והנעת הרכב. אימובילייזר משולבת עם קודנית למימוש מרבי של פוטנציאל ההגנה מפני הנעת הרכב וגניבתו.
עלוקה
מערכת נסתרת אשר תפקידה לנתק את זרם החשמל באחת ממערכות ההנעה של הרכב. היתרון שהיא נמצאת במקום נסתר ברכב, ועל כן קשה לאתרה בכדי לעקוף את פעולתה.
אזעקה
הינו הצופר שעובד בתרחישים שונים בזמן שימוש ברכב מערכת האזעקה פועלת על מספר מערכות ברכב, מעבר למערכת ההנעה.
ישנו מגוון רחב מאוד של מערכות אזעקה, בניהן ישנן מערכות אזעקה משוכללות אשר יוצרות קשר עם בעל הרכב באמצעות צלצול או הודעה סלולארית בעת הפעלת צופרי האזעקה.
מערכות איתור לרכב
מערכת זו משמשת לאיתור הרכב לאחר שדווח כי נגנב. הרכב מצויד במשדר GPS המסמן היכן נמצא הרכב בכל נקודת זמן.
מנעולי הגה ונעילת רכב
אחר האמצעים הראשונים למניעת גניבה של רכב הוא אינו מתערב במערכות החשמליות של הרכב, אלא מונע פיזית את יכולת התפעול והתמרון בו על ידי נעילת ההגה או על ידי נעילת מערכת ההילוכים.